Blogit

Just married: AY-liike, EK ja EU-liittovaltio

Suomi on siitä harvinainen maa, että meillä on vasemmisto, joka tekeytyy vasemmistoksi vaalien alla, mutta on tosiasiassa suunnattoman ihastunut globalisti-isäntiinsä. Erityisesti vasemmisto ja AY-liike pitävät EU:sta, mikä on poikkeuksellista verrattuna monien maiden kansallismielisiin vasemmistolaisiin. Hyvä esimerkki on vaikkapa Liisa Jaakonsaari (sd), Paavo Lipposen hallituksen työministeri, joka liputtaa punalipun sijasta EU-lipulla ja ihailee Saksan kaaokseen syössyttä Merkeliä.

Vasemmiston rappiotilaa on käsitellyt aiemmin ansiokkaasti myös Sakari Linden 21.7.2018 kirjoituksessaan ”Suomen vasemmisto on jäämässä punavihreään paarialuokkaan”.

Kyse ei missään tapauksessa ole yksittäistapauksesta. Esimerkiksi vapaakauppasopimuksissa SAK löytää ystävän Etelärannasta kovin helposti. Rahapiirit haluavat toki liittovaltiota, EK lobbaa aktiivisesti ”kaikkiin ytimiin” menoa. Sanasto on tuttua Lipposen doktriinia, jonka mukaan Suomen on oltava Saksan linjalla ja jos se ei siellä ole, palattava ruotuun.

Kokonaan vähemmälle huomiolle on jäänyt 26.3.2017 julkaistu tiedote ”Suomen turva ja tulevaisuus on uudistuvan EU:n keskiössä”, jossa olivat mukana EK, SAK, Akava, STTK, Kuntatyönantajat sekä Valtion ja Kirkon työmarkkinalaitokset. Tiedotteessa todetaan mm.

EU:n ja jäsenmaiden välisiä toimivaltarajoja on kunnioitettava myös uudessa tilanteessa, mutta
rajojen uudelleenarviointi voi olla tarpeen pitkällä aikavälillä.

Suomeksi sanottuna tämä tarkoittaa sitä, että EU:n tulevalle liittovaltiokehitykselle on laajalla salaisella koordinaatiolla haettu myös AY-liikkeen tuki. Arvailtavaksi jää, millainen Suomen kansallisen edun vastainen kassakaappisopimus on.

Toinen mielenkiintoinen tapaus on VR. Aiemmin AY-liike suhtautui hyvin kielteisesti VR:n pilkkomiseen Bernerin suunnitelman mukaisesti. Kyseessä on toden totta suuri junakaappaus, sillä VR:stä otetaan kalusto erilliseen yhtiöön, jotta ulkomaisten kasvottomien logistiikkajättien ei tarvitsisi investoida kalustoon ja he voisivat vuokrata olemassa olevaa kalustoa.

Euroglobalistiselle valtaeliitille on kuitenkin avainasia päästä eroon valtionomaisuudesta, avaahan se aina loistavat mahdollisuudet erityisesti ulkomaisille kermankuorijoille. On myös EU:n tahto, että Suomi luopuu rautatiemonopolistaan. Kuin taikaiskusta kääntyi SAK:n takki. Kosmeettisesti muokattu Bernerin VR:n lahtaussuunnitelma sai oikein SAK:n kehut.

Simsalabim.

 

Olli Kotro on ehdolla Euroopan parlamenttiin keväällä 2019 perussuomalaisten listalta. Hän on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri ja on työskennellyt pitkään perussuomalaisten palveluksessa Euroopan parlamentissa ja sitä ennen ulkoasiainministeriössä. Voit seurata Olli Kotroa Twitterissä ja Facebookissa.

Tietoa julkaisijasta

Olli Kotro

Olli Kotro oli ehdolla Euroopan parlamenttiin keväällä 2019 perussuomalaisten listalta. Hän on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri ja on työskennellyt pitkään perussuomalaisten palveluksessa Euroopan parlamentissa ja sitä ennen ulkoasiainministeriössä. Nykyisin Kotro toimii Laura Huhtasaaren avustajana Euroopan parlamentissa.

Voit seurata Olli Kotroa twitterissä ja Facebookissa.

Kansalaisen verkkokauppa

Advertisement